Att tjäna pengar

Nu ska ni få höra! Jag hade några underbara dagar uppe i Furuvik på Johannas landställe med henne och hennes familj! På dagarna låg vi antingen utanför friggan, vid furuviksparkens pool, framme i båten ute på havet eller på någon strand och bara njöt! Och på eftermiddagarna/kvällarna varierade det mellan att se film med massa gottis, spendera några timmar på en uteservering och lyssna på en trubadur och att äta på en jättegod country restaurang som är standard! (Berättar mer om restaurangen snart) På fredagkvällen åkte vi hem tillsammans med Johannas bror och när vi kom hem till Johanna gick vi ut och promenerade. Sedan hamnade vi hemma hos henne igen framför film!

Restaurangen är en countryrestaurang där all personal går klädda i cowboy dräkter och hattar. Riktigt stiliga! Och själva restaurangen är självklart inredd i sådan stil. ;) När man beställt sin mat kommer de och slänger upp nötter på bordet, som man sedan får äte som en liten aptitretare och sedan slänga skalet på golvet. Lite roligt faktiskt men det känns verkligen fel att skita ner golvet! :P Maten är iallafall underbar och varje gång jag ätit där har jag beställt Buffalowings och dollarchips, mmm..



Igår kom jag hem på förmiddagen och det ända jag gjorde var att titta på en massa gamla One tree hill avsnitt. Jag har nämligen börjat om på Season 1. I love it! På kvällen åkte vi till bålsta på kräftskiva hos mormor och morfar, men jag åt inte det såklart.. Kräsna jag höll mig till grillad kyckling och kroketter. :P

Och idag har jag spenderat flera timmar på bolindervallen för att förbereda lite jobb inför en veckas fotbollsskola! Imorgon sätter det igång och jag ska agera instruktör för 17 st fotbollsintresserade småpojkar! ;) Jag kommer att ''jobba'' från 08:00 till ca 16:30 varje dag. Ganska jobbigt att gå upp tidigt för att ta sig iväg men det är faktiskt kul. Mitt andra år nu nämligen. Så i och med det kommer bloggen bli lidande, igen. Menmen, guess you'll survive. Och.. på tisdag kommer min älskling hem! Längtar så otroligt mycket efter honom.. En månad sedan.. Så då lär jag inte heller komma hem och uppdatera. Funderar nämligen på att ta över hans hem och bo där hihi. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: