Frukten är gladare än mig



Hej!
Jag vet att jag är världens mest usla bloggare.. jag vet! Men, det är inte så lätt just nu då mitt internet strular fram och tillbaka och som grädden på moset är jag sjuk! Jag verkar aldrig bli frisk..

Jag har varit på två läkarbesök och båda säger ''virus''. Men ändå gjorde de både halsprov och näsprov (näsprov är 10 gånger värre än halsprov, uäääk..) och ska få svar så fort som möjligt. Dock har det gått tre dagar så mamma skulle ringa läkaren. Hur som helst så har jag någon form av ''lätt öroninflammation'' i vänstra örat, förkylning, hosta och sedan.. UTSLAG! Utslagen började i ansiktet som små bucklor och kliade. De försvann men.. imorse när jag faktiskt skulle kämpa mig upp för att ta mig till skolan trots att jag är krasslig OCH hade försovit mig, så märker jag att de kommit tillbaka. 10 gånger värre! Nu fanns de inte bara i ansiktet utan över bröstet och längs benen. Jag är såååå trött på att vara sjuk! :( Så jag letade efter biverkningarna på hostmedecinsflaskan jag fick av läkaren första gången (en vecka sedan) och där stod ju det: hudutslag! Men det konstiga var att jag vid andra läkarbesöket (i tisdags) berättade att jag fått hudutslag men de verkade kvitta. Jag skulle fortsätta ta medecinen 3 gånger om dagen och det har jag ju gjort. Så jag har nu tagit en allergitablett och tänker inte fortsätta med hostmedecinen, den har ju (som jag också sa till läkaren) inte gjort någon skillnad! Bläää.. så nu är jag hemma för fjärde dagen i rad!

Sååå, nu har jag fått ur mig allt gnäll! Ganska skönt att ha en blogg ibland.. ;-) Nu ska jag försöka vara lite positiv!

Om mina utslag lägger sig lite till i eftermiddag så är inte planerna för kvällen helt förstörda iallafall! Stinsen har en ''shoppingkväll'' ikväll mellan 18-21! Lugna favoriter anordnar denna kväll och Sara Varga ska tydligen uppträda och alla butiker ska ha fina erbjudanden. Så jag (som älskar shopping och precis fått barnbidraget!) ska ta mig dit med min pojkvän! Dock suger det att tågen slutar gå 20:00 ikväll och vi måste försöka ta oss hem på annat vis.. Men det löser sig! Shopping kan lösa allt, och i denna situation min sjukdom. :D


Kommentarer
Postat av: A l l y s a n d r a

svar aa ellerhur :)



uuh, ja har också en lätt öroninflammation i höger öra, hör INGENTING, och ja hostar hjärtat ur mig och kunde inde andas igår pga muskelsammandragningar i hjärtat för at ja hostat så mycket ;p

krya!

2011-10-20 / 23:29:43
URL: http://allysandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: