Husmanskost

Idag har jag slitit mig igenom skolan precis som vanligt! Men idag var det iallafall roligt så det är ju positivt!
Imorse hade jag även utvecklingssamtal vilket gjorde att jag fick en halvtimmes sovmorgon. Tummen upp på den! Även en till tumme upp då samtalet gick galant, hihi.

Efter skolan åkte jag hem och började skala potatis. Sedan blev det One Tree Hill och plugg. När mamma kom hem började vi hjälpas åt att laga mat. Jag ska ha praktiskt prov i hemkunskap på tisdag så jag ville ''träna'' på att göra köttbullar och potatismos ''från grunden'' hemma en gång innan jag gör det i skolan. Så mamma fick hacka löken, så snäll som jag är.. Resten skötte jag! Och resultatet blev faktiskt snäppet över okej. Stolt över mig själv som klarade av att gegga med köttfärsen (kan t.ex inte hålla i kycklingfilé och skära de när de är rått osv..). :-)

Nu ska jag ägna ännu fler timmar åt plugg. Religon, engelska och SO..


Kommentarer
Postat av: Ebba

sv: Fett coolt! Hur gör du det? :o

2011-10-12 / 19:08:20
URL: http://ebbalovisafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: