Nyttigt är bra

Blä. Jag är verkligen inte nöjd med mig själv (och nej, jag skriver inte detta för att jag vill höra att jag är fin, vacker, söt som jag är. jag gör inte det!) Men helt allvarligt, hur jävla svårt kan det vara? Att bli nöjd liksom? Jag vill bli det!

Det är ändå inte nyttigt att dricka cola varje dag? Eller att köpa en klubba eller annat onyttigt ''bara för att'' innan nästa lektion minst en vardag i veckan? Och egentligen, det är väl inte så jobbigt att gå ut och prommenera en extra kvart efter middagen? Det handlar nog egentligen bara om att ''ta sig tiden'', för visst är det lätt att påstå att ''jag måste plugga, jag hinner inte idag..''. När det egentligen bara handlar bara om en liten kvart?

Äsch, det jag försöker säga är att jag är trött på att gå runt och känna mig som en jävla köttbulle. Jag vill fan bli nöjd med mig själv. Och det tänker jag bli också. Från och med nu; Ingen CocaCola och inget godis/annat onyttigt på vardagar! Ut och gå måste jag också. Sedan när mitt förbaskade lår blir bra igen ska jag komma igång ordentligt med fotboll + gym igen. Och Johanna, är det inte dags för oss att bli lika duktiga som i vintras? Simma 1-2 dagar i veckan som vi gjorde då?


Positiv till en förändring, yesman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: